preskoči na sadržaj

II. gimnazija Osijek

 > O školi
Pedagoški vodič

KAKO BITI BOLJI PROFESOR

sa portala www.skole.hr prenosimo

Ususret osobnim okruženjima učenja: sedam osnovnih vidova promjene koju donose

Autor: Jasminka Maravić, 20.10.2008

 Pročitajte prijevod sažetka članka On the way towards Personal Learning Environments: Seven crucial aspects, autora Sandre Schaffert i Wolfa Hilzensauera.  Autori članka stručnjaci su na području inovacija u obrazovanju uz primjenu weba. Članak je originalno objavljen na stranicama portala e-learningeuropa.info.
Postupak učenja i poučavanja nije unaprijed određen, već uvijek ovisi o alatima i sustavima koji se koriste tijekom rada. Razvoj i sve veći uspjeh aplikacija društvenog softvera poput weblogova i wikija te takozvanih osobnih okruženja učenja (PLE, eng. Personal Learning Environment) mijenjaju i omogućuju učenje pomoću Interneta te ga stavljaju pred nove izazove. PLE je, osobito za razliku od tradicionalnih sustava za upravljanje učenjem (LMS, eng. Learning Management System), privukao značajnu pozornost te je na putu da promijeni paradigmu učenja i poučavanja. U ovom radu želimo stvoriti temelje za bolje razumijevanje osnovnih ideja obaju pristupa te, s druge strane, naglasiti posljedice i izazove koje sa sobom nosi PLE i njegova sve raširenija primjena u učenju.
Utvrdili smo sedam najočitijih i/ili najvažnijih vidova te promjene. Ukratko, učenje uz PLE donosi promjene vezane uz: (1) ulogu učenika kao aktivnog, samousmjerenog tvorca sadržaja; (2) personalizaciju uz podršku i podatke članova zajednice; (3) obrazovni sadržaj kao beskrajnu „tržnicu”; (4) veliku ulogu društvene uključenosti; (5) vlasništvo učenikovih podataka; (6) značenje samoorganiziranog učenja za kulturu obrazovnih ustanova i organizacija, i (7) tehnološke aspekte korištenja alata društvenog softvera i okupljanja višestrukih izvora na jednome mjestu.
Veliki broj alata za podršku suradnji na webu ukazuje na to da PLE i alati društvenog softvera nisu tu samo nakratko, već vode ka novom pojmu učenja i ubuduće će predstavljati mjerilo održivog razvoja kompetencija. Ipak, postojećim pristupima i idejama vezanima uz PLE potrebni su daljnja razrada i usavršavanje. S raspravom o povezanim prelascima s LMS-a na PLE i njihovim izazovima, ovaj rad može poslužiti učenicima, nastavnicima i obrazovnim ustanovama kao temelj odlučivanja o tehnološkom konceptu PLE-a (za ili protiv njega) općenito, uzimajući u obzir njegove pedagoške implikacije.

Ključne riječi: virtualni sustav učenja, sustav za upravljanje učenjem, osobno okruženje učenja, društveni softver, PLE, LMS

Izvorni članak dostupan je na adresi http://www.elearningeuropa.info/files/media/media15971.pdf.

Sažetak članka preveden je uz dopuštenje autora.

 





Raspored pis. provjera

   

Anketa (mala)
Koliko sati dnevno provedeš na internetu?




Brojač posjeta
Ispis statistike od 28. 9. 2011.

Ukupno: 190825

Raspored sati  za 2016./2017.
NOVO!!!

Upute za čitanje rasporeda:

* npr. srijedom 1. sat ujutro 2.d ima matematiku
koju im predaje L. Blagojević smiley

** rapored je zrcalni, prvi sat jutarnje smjene
slijedeći je tjedan posljednji (6.) sat poslijepodnevne smjene

 

Satnica zvonjenja

 

 

 

 

 



 

Kalendar
« Svibanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Prikazani događaji

Forum
 
Korisni linkovi
Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
II. gimnazija Osijek / Kamila Firingera 5, HR-31000 Osijek / gimnazija-druga-os.skole.hr / ured@gimnazija-druga-os.skole.hr
preskoči na navigaciju