KAKO BITI BOLJI PROFESOR
sa portala www.skole.hr prenosimo
Ususret osobnim okruženjima učenja: sedam osnovnih vidova promjene koju donose
Autor: Jasminka Maravić, 20.10.2008
Pročitajte prijevod sažetka članka On the way towards Personal Learning Environments: Seven crucial aspects, autora Sandre Schaffert i Wolfa Hilzensauera.
Autori članka stručnjaci su na području inovacija u obrazovanju uz primjenu weba. Članak je originalno objavljen na stranicama portala e-learningeuropa.info. Postupak učenja i poučavanja nije unaprijed određen, već uvijek ovisi o alatima i sustavima koji se koriste tijekom rada. Razvoj i sve veći uspjeh aplikacija društvenog softvera poput weblogova i wikija te takozvanih osobnih okruženja učenja (PLE, eng. Personal Learning Environment) mijenjaju i omogućuju učenje pomoću Interneta te ga stavljaju pred nove izazove. PLE je, osobito za razliku od tradicionalnih sustava za upravljanje učenjem (LMS, eng. Learning Management System), privukao značajnu pozornost te je na putu da promijeni paradigmu učenja i poučavanja. U ovom radu želimo stvoriti temelje za bolje razumijevanje osnovnih ideja obaju pristupa te, s druge strane, naglasiti posljedice i izazove koje sa sobom nosi PLE i njegova sve raširenija primjena u učenju.
Utvrdili smo sedam najočitijih i/ili najvažnijih vidova te promjene. Ukratko, učenje uz PLE donosi promjene vezane uz: (1) ulogu učenika kao aktivnog, samousmjerenog tvorca sadržaja; (2) personalizaciju uz podršku i podatke članova zajednice; (3) obrazovni sadržaj kao beskrajnu „tržnicu”; (4) veliku ulogu društvene uključenosti; (5) vlasništvo učenikovih podataka; (6) značenje samoorganiziranog učenja za kulturu obrazovnih ustanova i organizacija, i (7) tehnološke aspekte korištenja alata društvenog softvera i okupljanja višestrukih izvora na jednome mjestu.
Veliki broj alata za podršku suradnji na webu ukazuje na to da PLE i alati društvenog softvera nisu tu samo nakratko, već vode ka novom pojmu učenja i ubuduće će predstavljati mjerilo održivog razvoja kompetencija. Ipak, postojećim pristupima i idejama vezanima uz PLE potrebni su daljnja razrada i usavršavanje. S raspravom o povezanim prelascima s LMS-a na PLE i njihovim izazovima, ovaj rad može poslužiti učenicima, nastavnicima i obrazovnim ustanovama kao temelj odlučivanja o tehnološkom konceptu PLE-a (za ili protiv njega) općenito, uzimajući u obzir njegove pedagoške implikacije.
Ključne riječi: virtualni sustav učenja, sustav za upravljanje učenjem, osobno okruženje učenja, društveni softver, PLE, LMS
Izvorni članak dostupan je na adresi http://www.elearningeuropa.info/files/media/media15971.pdf.
Sažetak članka preveden je uz dopuštenje autora.
|
|
Aleksandra Pavličević |
profesor engleskog jezika i književnosti i komparativne književnosti, izvrsna savjetnica |
Ana Prekratić |
profesor biologije i kemije |
Anita Kopić |
profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica |
Doris Rukavina |
magistra glazbene pedagogije |
Egidija Kardum |
profesor matematike i informatike, izvrsna savjetnica |
Elvira Vrljić |
diplomirani teolog |
Inja Dorić Horvat |
profesor geologije i geografije, mentorica |
Ivana Azenić |
diplomirani psiholog-profesor, mentorica |
Ivana Vučemilović-Šimunović |
profesor hrvatskog jezika i književnosti, mentorica |
Ivona Kizivat |
magistra edukacije matematike i informatike |
Kristina Bajus |
profesor hrvatskog jezika i književnosti |
Kristina Inhof |
profesor hrvatskog jezika i književnosti, savjetnica |
Lada Čulin |
diplomirani latinist i grecist, savjetnica |
Lidija Blagojević |
profesor matematike i informatike, izvrsna savjetnica |
Marijana Kušen |
diplomirani teolog, diplomirani bibliotekar |
Matko Musulin |
profesor zemljopisa i povijesti |
Melita Vukelić Smolčić |
profesor biologije i kemije |
Mirela Šarić |
profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, savjetnica |
Miriam Goll |
profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, savjetnica |
Mirjana Bogdanović |
profesor hrvatskog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica |
Mirna Kurtović |
profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica |
Nikola Čuraj |
magistar sociologije i magistar edukacije sociologije |
Nives Merčep |
profesor fizike i tehničke kulture s informatikom |
Olja Liović |
magistra edukacije njemačkog jezika i književnosti i magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti |
Roberta Ruška Krljar |
profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti |
Romina Tomas Grđan |
profesor biologije i kemije, savjetnica |
Sandra Maček Barać |
profesor biologije i kemije |
Snježana Pavošević |
profesor tjelesne kulture |
Suzana Pajnić |
profesor matematike i fizike |
Suzana Rechner |
profesor matematike i fizike |
Tamara Meščić |
magistra edukacije likovne kulture |
Tatjana Blagojević |
profesor povijesti, savjetnica |
Tihana Pavičić |
profesor engleskog jezika i književnosti i njemačkog jezika i književnosti, izvrsna savjetnica |
Valerija Karačić |
profesor hrvatskog jezika i književnosti, savjetnica |
Vedran Grizbaher |
magistar edukacije talijanskog jezika i književnosti i magistar etnologije i kulturne antropologije |
Vesna Poljak |
profesor francuskog jezika i književnosti i turskog jezika i književnosti, mentorica |
Vlado Krljar |
profesor matematike i fizike |
Vlasta Zdravčević Vrkić |
profesor povijesti i talijanskog jezika i književnosti, savjetnica |
Zdenko Korpar |
profesor tjelesne kulture, osposobljen za izvođenje programa kineziološke rekreacije |
Zrinka Vukojević Tomašić |
profesor filozofije i povijesti, mentorica |
|
|
ZAMJENE |
|
|
|
Antonio Stuhli |
magistar pedagogije i magistar edukacije povijesti |
Dunja Rakarić | magistra edukacije kemije |
Publikacije HAKOM-a vezane uz zaštitu djece na Internetu dostupne na poveznici
https://www.hakom.hr/default.
Video sadržaj "Kako zaštiti djecu na internetu" je dostupan na poveznici
https://www.youtube.com/watch?
Ukupno: 737857
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Osječki portali |
Osječke gimnazije |
Osječke radio i TV p... |
> Gradski radio |
> Slavonski radio |
> Hrvatski radio - stu... |
> Slavonska televizija |
> Osječka televizija |
Dnevni tisak |
Linkovi za učenike i... |
7. HELENIZAM.pptx
HELENIZAM zadatci.odt
1. Predrimsko doba i početci Rima.odt
2. Vlast i moć u doba Republike.odt