Dan škole II. gimnazije Osijek obilježava se u duhu osobnog razvoja učenika
16. travnja 2025. u Osijeku
Tradicionalno obilježavanje Dana škole II. gimnazije Osijek ove je godine dodatno obogaćeno
provedbom projekta Društvene igre za razvoj socijalnih i emocionalnih vještina, koji se provodi uz
potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih. Projekt je rezultat iskustva višegodišnjeg rada
nastavnika Nikole Čuraja, školske psihologinje Ivane Azenić i pedagoga Darija Österreichera.
O važnosti razvoja socijalnih i emocionalnih vještina govori nam i školska psihologinja naglašavajući
kako upravo te vještine predstavljaju ključan zaštitni faktor u očuvanju mentalnog zdravlja učenika,
smanjenju stresa i anksioznosti te pomažu u prevenciji rizičnih ponašanja. Aktivnostima koje
uključuju igru i međusobnu suradnju, učenici ne samo da razvijaju važne životne kompetencije, već i
ostvaruju bolje odnose, osjećaju se prihvaćeno i povezano – a upravo su to temelji koji ostaju i nakon
školskog zvona.
Ove godine Dan škole u II. gimnaziji Osijek zaista je pokazao svu širinu raznovrsnosti talenata,
interesa i kreativnosti. Uz sportske izazove i turnire u nogometu, košarci i odbojci, učenici su mogli
birati između raznolikih radionica – od pub kvizova, potraga za blagom i glazbenih radionica, do
znanstvenih eksperimenata, kreativnih izrada i dramskih improvizacija. Program su kreirali učenici,
nastavnici, ali i vanjski suradnici pretvarajući školu u pravo malo središte ideja, igre i međusobnog
učenja.
Takav pristup, ističe pedagog Dario Österreicher, odražava temeljne vrijednosti škole – suradnju,
izgradnju samopouzdanja kao i brigu o emocionalnoj dobrobiti učenika. Upravo ovakvim sadržajima
učenici ne samo da razvijaju važne životne vještine, već svakodnevno žive duh zajedništva i podrške
koji škola njeguje.
Voditelj projekta društvenih igara Nikola Čuraj objašnjava da projekt ima i dugoročnu korist,
prepoznavši socijalno-emocionalne vještine kao ključne u današnjem tržištu rada. Razvijajući
emocionalnu inteligenciju, komunikaciju i suradnju, učenici se pripremaju za izazove modernog
društva i ekonomije, čime ne samo da unapređuju osobni razvoj, već stvaraju temelje za uspješnu
profesionalnu budućnost.
„Dan škole u našoj gimnaziji uvijek je prilika da naglasimo koliko su važne vještine koje se razvijaju
izvan učionice – suradnja, empatija, komunikacija. Ove smo godine na poseban način to potvrdili i
projektom koji je nastao iz stvarnog entuzijazma učenika i želje da škola bude mjesto povezivanja i
međusobne podrške. Vjerujem da ovakvi projekti čine razliku – ne samo u obrazovanju, nego i u
svakodnevnom životu naših učenika“, zaključila je ravnateljica Nives Merčep.












