2015-11-25 14:08:00

Prvi poduzetnički zadatak učenika

Često se govori o projektima i nedovoljnom povlačenju sredstava iz Europske Unije, a sve je nadohvat ruke. Kako mi nikada ne mirujemo uspjeli su upasti i krenuti sa realizacijom upravo jednog takvog projekta. Podsjetimo se! Riječ je o projektu koji financira Europska Unija, a II. gimnazija Osijek aktivno sudjeluje u suradnji s partnerima iz Slovenije (Gimnazija Ptuj) te iz Austrije (Alpen-Adria Gymnasium Völkermart).

Prva aktivnost učenika bila je u sklopu poduzetničko-kreativnog duha, osmišljavanje turističke ponude za Centar Zlatna Greda u suradnji s putničkom agencijom Ortran. 

Cilj je ovog projekta poticati poduzetnost i inicijativnost kod učenika, ali i nastavnika. Službeni jezik projekta je njemački, dok je planirano trajanje projekta tri godine, što znači da projekt završava 31. kolovoza 2017. godine.

Prva aktivnost ovoga projekta bila je u sklopu poduzetničko-kreativnog duha, osmišljavanje turističke ponude za Centar Zlatna Greda u suradnji s putničkom agencijom Ortran. Učenici 3. c razreda imali su zadatak osmisliti jednodnevni ili dvodnevni edukativni program po nekoj prihvatljivoj cijeni. Kako je od 2012. godine pustara Zlatna Greda zaštićena, kao baština Republike Hrvatske, u program je trebala biti uključena edukacija o bioraznolikosti, zaštiti prirode i okoliša i sl., a u isto vrijeme bi to bilo promoviranje i aktivna zaštita prirodnih i kulturnih resursa srednjeg Podunavlja.

Učenici su se podijelili u šest skupina i svaka je skupina dala svoju ideju, odnosno zamisao  kako dan (ili dva), u Zlatnoj Gredi učiniti što zanimljivijim, privlačnijim, edukativnijim i ne pretjerano skupim. Populacija  koja je pri tome bila svojevrsna ciljana skupina,a pokušava se dovesti u Zlatnu Gredu, uglavnom su srednjoškolci i tinejdžeri. Profesori su neumorno radili s učenicima te su učenici naposljetku izložili svoje ideje u samom Centru Zlatna Greda. I učenici i profesori su odahnuli nakon uspješno izvršenog izlaganja i ponuđenih ideja, a kako je to bio prvi zadatak, učenici su, ohrabreni uspjehom, odmah  prionuli na drugi zadatak, što je bilo kreiranje prostora za udrugu gluho-slijepih osoba Dlan.

Učenici su zadovoljni time što im projekt nudi od idejnih rješenja, preko konkretiziranja zamisli i mogućnosti udaljavanja od svakodnevne rutine, ali ponekad je teško balansirati dobre ocjene u nastavi i uspješno rješavanje zadataka projekta. Međutim, ohrabruje ih povjerenje profesora: da profesori nisu vjerovali kako učenici mogu biti dobri u projektu, ne bi ih izabrali.

Stoga želimo puno sreće učenicima i profesorima u daljnjem razvoju projekta.

Vera Malinović 3.c


II. gimnazija Osijek